Quality teaching and service to the families

La vitamina C

Sorry, this entry is only available in Catalan. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Sempre hem sentit dir que a l’hivern cal reforçar la ingesta de vitamina C si no volem refredar-nos, però què hi ha darrera d’aquesta  vitamina tan coneguda? És aquest el seu únic benefici?
Llegeix el següent article i descobriràs com millorar la teva salut.

 

Vitamina C (super-heroi antioxidant al rescat)

Si hi hagués un torneig universal a la molècula més aguerrida en la lluita contra l’envelliment i l’oxidació, sens dubte la vitamina C s’alçaria amb el cinturó de campió mundial indiscutible.

Una mica de fisiologia

I és que el nostre intrèpid antioxidant, també conegut com àcid ascòrbic, actua a manera de kamikaze bioquímic. Entre d’altres , la molècula de vitamina C es dedica a neutralitzar els radicals lliures procedents del metabolisme cel·lular, l’ eventual acumulació és l’última responsable de l’estrès oxidatiu, causa també l’envelliment prematur i la inflamació sistèmica crònica (així com l’augment considerable del nostre risc de patir malalties cardiovasculars, neurodegeneratives i càncer).

La clau de l’eterna joventut

Imagineu doncs la colossal transcendència que arriba a mantenir el nostre benvolgut cos ben assortit de vitamina C. No només ens ajuda a allunyar-nos cautament del cep de les malalties cròniques no transmissibles, sinó que ens manté joves a nivell cel·lular (el que invariablement es tradueix en una salut de ferro i en una frescor física ).

La llista de tasques del nostre súper-heroi antioxidant inclou també la síntesi i conservació de col·lagen, la proteïna que conforma el teixit conjuntiu i defensa a capa i espasa les cèl·lules de la pell, les genives i els tendons. I per si quedés algun dubte de la seva importància cabdal, la vitamina C també col·labora amb el sistema immune, exercint de fidel escuder dels glòbuls blancs (els guerrers encarregats de combatre les infeccions) i accelerant la cicatrització de les ferides.

Per aquest motiu els símptomes de la malaltia provocada pel dèficit de vitamina C inclouen : la fatiga i la progressiva falta d’energia, infeccions freqüents, hemorràgies nasals i la tendència a formar blaus, genives sagnants i irritades, pústules cutànies i una lenta i ineficaç cicatrització de les ferides. Els símptomes poden aparèixer en tot just 20 dies després d’una dieta exempta de vitamina C, així que no descuideu el seu consum diari i ella us mantindrà convenientment antioxidats, joves i sans.

Quanta necessitem i on la trobem?

Els requeriments diaris del nostre súper-heroi antioxidant i sintetitzador de col·lagen ronden els 80mg / dia, segons el gènere que ens hagi tocat en sort i l’edat que tinguem. Afortunadament, és un objectiu molt fàcil d’aconseguir. L’aconseguirem feliçment amb tot just un pebrot, un grapat generós de maduixes, una taronja bella, un parell de kiwis o un plat alegre de bròquil. Això sí, els fumadors i consumidores de píndoles anticonceptives, sapigueu que teniu una necessitat augmentada de vitamina C, així que assegureu d’incloure vegetals i hortalisses fresques en cada presa i opteu per una sucosa peça de fruita de postres. En la lluita diària contra l’envelliment prematur i les malalties cròniques, tota ajuda és poca. I uns nivells adequats de vitamina C realment poden marcar la diferència!

Coordinadores Menjador: Susana Guajardo i Rebeca Santiago.

 


Escola Pàlcam- C/ Rosalía de Castro, 30-34- C/ Castillejos, 361 08025 BARCELONA Tel. 93 435 97 49
Copyright 2017- Tots els drets reservats - Legal Notice - Privacy Policy- Cookie Policy