Ensenyament de qualitat i servei a les famílies

La vitamina C

Sempre hem sentit dir que a l’hivern cal reforçar la ingesta de vitamina C si no volem refredar-nos, però què hi ha darrera d’aquesta  vitamina tan coneguda? És aquest el seu únic benefici?
Llegeix el següent article i descobriràs com millorar la teva salut.

 

Vitamina C (super-heroi antioxidant al rescat)

Si hi hagués un torneig universal a la molècula més aguerrida en la lluita contra l’envelliment i l’oxidació, sens dubte la vitamina C s’alçaria amb el cinturó de campió mundial indiscutible.

Una mica de fisiologia

I és que el nostre intrèpid antioxidant, també conegut com àcid ascòrbic, actua a manera de kamikaze bioquímic. Entre d’altres , la molècula de vitamina C es dedica a neutralitzar els radicals lliures procedents del metabolisme cel·lular, l’ eventual acumulació és l’última responsable de l’estrès oxidatiu, causa també l’envelliment prematur i la inflamació sistèmica crònica (així com l’augment considerable del nostre risc de patir malalties cardiovasculars, neurodegeneratives i càncer).

La clau de l’eterna joventut

Imagineu doncs la colossal transcendència que arriba a mantenir el nostre benvolgut cos ben assortit de vitamina C. No només ens ajuda a allunyar-nos cautament del cep de les malalties cròniques no transmissibles, sinó que ens manté joves a nivell cel·lular (el que invariablement es tradueix en una salut de ferro i en una frescor física ).

La llista de tasques del nostre súper-heroi antioxidant inclou també la síntesi i conservació de col·lagen, la proteïna que conforma el teixit conjuntiu i defensa a capa i espasa les cèl·lules de la pell, les genives i els tendons. I per si quedés algun dubte de la seva importància cabdal, la vitamina C també col·labora amb el sistema immune, exercint de fidel escuder dels glòbuls blancs (els guerrers encarregats de combatre les infeccions) i accelerant la cicatrització de les ferides.

Per aquest motiu els símptomes de la malaltia provocada pel dèficit de vitamina C inclouen : la fatiga i la progressiva falta d’energia, infeccions freqüents, hemorràgies nasals i la tendència a formar blaus, genives sagnants i irritades, pústules cutànies i una lenta i ineficaç cicatrització de les ferides. Els símptomes poden aparèixer en tot just 20 dies després d’una dieta exempta de vitamina C, així que no descuideu el seu consum diari i ella us mantindrà convenientment antioxidats, joves i sans.

Quanta necessitem i on la trobem?

Els requeriments diaris del nostre súper-heroi antioxidant i sintetitzador de col·lagen ronden els 80mg / dia, segons el gènere que ens hagi tocat en sort i l’edat que tinguem. Afortunadament, és un objectiu molt fàcil d’aconseguir. L’aconseguirem feliçment amb tot just un pebrot, un grapat generós de maduixes, una taronja bella, un parell de kiwis o un plat alegre de bròquil. Això sí, els fumadors i consumidores de píndoles anticonceptives, sapigueu que teniu una necessitat augmentada de vitamina C, així que assegureu d’incloure vegetals i hortalisses fresques en cada presa i opteu per una sucosa peça de fruita de postres. En la lluita diària contra l’envelliment prematur i les malalties cròniques, tota ajuda és poca. I uns nivells adequats de vitamina C realment poden marcar la diferència!

Coordinadores Menjador: Susana Guajardo i Rebeca Santiago.

 


Escola Pàlcam- C/ Rosalía de Castro, 30-34- C/ Castillejos, 361 08025 BARCELONA Tel. 93 435 97 49
Copyright 2017- Tots els drets reservats - Avís legal - Política de Privacitat- Política de cookies